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Publications de fabrice neyret

 
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Publications 2013
GigaVoxels, Real-time Voxel-based Library to Render Large and Detailed Objects 
Guehl Pascal, Neyret Fabrice
In NVIDIA GTC - GPU Technology Conference. San Jose, Etats-Unis, mars 2013.
Médiation Scientifique : une facette de nos métiers de la recherche 
Rousseau Antoine, Darnaud Aurélie, Goglin Brice, Acharian Céline, Leininger Christine, Godin Christophe, Holik Clarisse, Kirchner Claude, Rives Diane, Darquie Élodie, Kerrien Erwan, Neyret Fabrice, Masseglia Florent, Dufour Florian, Berry Gérard, Dowek Gilles, Robak Hélène, Xypas Hélène, Illina Irina, Gnaedig Isabelle, Jongwane Joanna, Ehrel Jocelyne, Viennot Laurent, Guion Laure, Calderan Lisette, Kovacic Lola, Collin Marie, Enard Marie-Agnès, Comte Marie-Hélène, Quinson Martin, Olivi Martine, Giraud Mathieu, Dorémus Mathilde, Ogouchi Mia, Droin Muriel, Lacaux Nathalie, Rougier Nicolas, Roussel Nicolas, Guitton Pascal, Peterlongo Pierre, Cornus Rose-Marie, Vandermeersch Simon, Maheo Sophie, Lefebvre Sylvain, Boldo Sylvie, Viéville Thierry, Poirel Véronique, Chabreuil Aline, Fischer Arnaud, Farge Claude, Vadel Claude, Astic Isabelle, Dumont Jean-Pierre, Féjoz Loic, Rambert Patrick, Paradinas Pierre, De Quatrebarbes Sophie, Laurent Stéphane
Rapport de recherche, HAL, numéro hal-00804915. mars 2013.
Filtering Non-Linear Transfer Functions on Surfaces 
Heitz Éric, Nowrouzezahrai Derek, Poulin Pierre, Neyret Fabrice
IEEE Trans. Vis. Comput. Graph., 0, , 2013.
Filtering Color Mapped Textures and Surfaces 
Heitz Éric, Nowrouzezahrai Derek, Poulin Pierre, Neyret Fabrice
In ACM Symposium on Interactive 3D Graphics. Orlando, Etats-Unis, mars 2013. pages . 2013. A paraître.
Linear Efficient Antialiased Displacement and Reflectance Mapping 
Dupuy Jonathan, Iehl Jean-Claude, Pierre Poulin, Neyret Fabrice, Ostromoukhov Victor
In ACM Siggraph Asia 2013. Hong Kong, Chine, novembre 2013. pages . 2013.
Publications 2012
GigaVoxels, librairie et kit de développement sur GPU pour l'exploration temps-réel et visuellement ráliste d'immenses scènes détaillées à base de SVO 
Crassin Cyril, Guehl Pascal, Heitz Éric, Jaussaud Jérémy, Neyret Fabrice
In Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique. Calais, France, novembre 2012.
Real-time Realistic Rendering and Lighting of Forests 
Bruneton Éric, Neyret Fabrice
Comput. Graph. Forum, 31 (2pt1), 373–382, 2012. Special Issue: Proceedings of Eurographics 2011.
A Survey of Non-linear Pre-filtering Methods for Efficient and Accurate Surface Shading 
Bruneton Éric, Neyret Fabrice
IEEE Trans. Vis. Comput. Graph., 18 (2), 242–260, 2012. http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=5753897&tag=1 .
Representing Appearance and Pre-filtering Subpixel Data in Sparse Voxel Octrees 
Heitz Éric, Neyret Fabrice
In High-performance Graphics. Paris, France, juin 2012. pages . 2012.
Publications 2011
A Visibility-Aware Model for Pre-Filtering and Rendering Surfaces in Real-Time 
Heitz Éric, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-7827. décembre 2011.
Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field 
Yu Qizhi, Neyret Fabrice, Bruneton Éric, Holzschuch Nicolas
IEEE Trans. Vis. Comput. Graph., 17 (11), 1612–1623, 2011.
Interactive Indirect Illumination Using Voxel Cone Tracing 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Sainz Miguel, Green Simon, Eisemann Elmar
Comput. Graph. Forum, 30 (7), 1921–1930, 2011. Special issue: Proceedings of Pacific Graphics.
Feature-Based Vector Simulation of Water Waves 
Yu Qizhi, Neyret Fabrice, Steed Anthony
Comput. Animat. Virtual Worlds, 22 (2-3), 91–98, 2011.
Publications 2010
Efficient Rendering of Highly Detailed Volumetric Scenes with GigaVoxels 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Sainz Miguel, Eisemann Elmar
In Engel Wolfgang F. editors GPU Pro. pages 643–676. AK Peters, 2010.
Real-time Realistic Ocean Lighting using Seamless Transitions from Geometry to BRDF 
Bruneton Éric, Neyret Fabrice, Holzschuch Nicolas
Comput. Graph. Forum, 29 (2), 487–496, 2010.
Publications 2009
Volumetric Billboards 
Decaudin Philippe, Neyret Fabrice
Comput. Graph. Forum, 28 (8), 2079–2089, 2009. http://www.antisphere.com/Research/VolumetricBillboards.php .
Beyond Triangles: GigaVoxels Effects In Video Games 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Lefebvre Sylvain, Sainz Miguel, Eisemann Elmar
In SIGGRAPH 2009: Technical talk. La Nouvelle Orléans, Louisiane, Etats-Unis, août 2009. numéro Article No. 78 . pages 78. 2009.
Scalable Real-Time Animation of Rivers 
Yu Qizhi, Neyret Fabrice, Bruneton Éric, Holzschuch Nicolas
Comput. Graph. Forum, 28 (2), 239–248, 2009.
MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactive 
Neyret Fabrice
4OR Q. J. Oper. Res., 480, 61–67, 2009. ref. inria-00345955 renvoie vers inria-00527159 (dédoublonnée).
GigaVoxels: Ray-Guided Streaming for Efficient and Detailed Voxel Rendering 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Lefebvre Sylvain, Eisemann Elmar
In ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, I3D 2009. Boston, MA, Etats-Unis, février 2009. pages 15–22. ACM, 2009.
Spectrum-preserving texture advection for animated fluids 
Yu Qizhi, Neyret Fabrice, Bruneton Éric, Holzschuch Nicolas
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-6810. janvier 2009.
Featured-Based Vector Simulation of Water Waves 
Yu Qizhi, Praizelin Nathalie, Rochet Frank, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-6855. janvier 2009.
Building with Bricks: Cuda-based Gigavoxel Rendering 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Eisemann Elmar
In Intel Visual Computing Research Conference. Vanuatu, 2009. pages . 2009.
Publications 2008
S'approprier les maths-physique par la simulation : autour des expérimentations (et logiciel libre) MobiNet 
Neyret Fabrice
EducMath, 0, 1–5, 2008. URL .
MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactive 
Neyret Fabrice
MathémaTICE, 12, , 2008. URL .
Precomputed Atmospheric Scattering 
Bruneton Éric, Neyret Fabrice
Comput. Graph. Forum, 27 (4), 1079–1086, 2008. Special Issue: Proceedings of the 19th Eurographics Symposium on Rendering 2008.
Interactive GigaVoxels 
Crassin Cyril, Neyret Fabrice, Lefebvre Sylvain
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-6567. France, juin 2008.
Real-time rendering and editing of vector-based terrains 
Bruneton Éric, Neyret Fabrice
Comput. Graph. Forum, 27 (2), 311–320, 2008. Special Issue: Eurographics '08.
Interactive multiple anisotropic scattering in clouds 
Bouthors Antoine, Neyret Fabrice, Max Nelson, Bruneton Éric, Crassin Cyril
In Haines E. et Mcguire M. editors, ACM Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, i3D. Redwood City, CA, Etats-Unis, février 2008. pages 173–182. ACM, 2008.
Publications 2007
Rendu interactif de nuages réalistes 
Bouthors Antoine, Neyret Fabrice, Max Nelson, Bruneton Éric, Crassin Cyril
In 20èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 2007. AFIG, Marne la Vallée, France, novembre 2007. pages 183–195. 2007.
Video Watercolorization using Bidirectional Texture Advection 
Bousseau Adrien, Neyret Fabrice, Thollot Joëlle, Salesin David
ACM Trans. Graph., 26 (3), 104:1–7, 2007. Special Issue: SIGGRAPH 2007.
Représentations alternatives 
Meyer Alexandre, Decaudin Philippe, Neyret Fabrice
In Péroche B. et Bechmann D. editors Informatique Graphique et Rendu. Traitement du Signal et de l'Image, Traité IC2 . Chapitre 8 Hermès, 2007.
Real-time subsurface scattering on the GPU 
Bouthors Antoine, Bruneton Éric, Neyret Fabrice, Max Nelson
Rapport de recherche, HAL, numéro inria-00537428. 2007.
Publications 2006
Créer, Simuler, Explorer des Univers Naturels sur Ordinateur 
Neyret Fabrice
In 19èmes journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 06. Bordeaux, France, novembre 2006. pages . 2006. Conférence invitée.
A Controllable, Fast and Stable Basis for Vortex Based Smoke Simulation 
Angelidis Alexis, Neyret Fabrice, Singh Karan, Nowrouzezahrai Derek
In O'sullivan C. et Pighin F. .H. editors, Symposium on Computer Animation, SCA 06. ACM-SIGGRAPH/EG, Vienne, Autriche, septembre 2006. pages 25–32. Eurographics, 2006.
Semi-interactive morphogenesis 
Combaz Jean, Neyret Fabrice
In IEEE International Conference on Shape Modeling and Applications, SMI'06. Matsushima, Japon, juin 2006. pages 35–35. IEEE, 2006.
Computer-assisted Teaching in Class Situation: a High-school Math Lab on Vectors 
Marchal Maud, Provent Peggy, Ruyer Frederic, Djoharian Pirouz, Neyret Fabrice
In Pan Z., Aylett R., Diener H., Jin X., Göbel S. et Li L. editors, Technologies for E-Learning and Digital Entertainment, Edutainment 2006. Hangzhou, Chine, avril 2006. Lecture Notes in Computer Science volume 3942, pages 281–290. Springer, 2006.
Modèles pour les environnements naturels 
Cani Marie-Paule, Neyret Fabrice, Parenthoën Marc, Tisseau Jacques
In Fuchs Philippe editors Le traité de la réalité virtuelle. Volume 3 : outils et modèles informatiques des environnements naturels. Collection sciences mathematiques et informatiques volume 3 . pages 315–331. Mines Paris, 2006.
Real-time realistic illumination and shading of stratiform clouds 
Bouthors Antoine, Neyret Fabrice, Lefebvre Sylvain
In Galin E. et Chiba N. editors, Eurographics Workshop on Natural Phenomena. Vienne, Autriche, septembre 2006. pages . Eurographics, 2006.
Publications 2005
Point-based rendering of trees 
Gilet Guillaume, Meyer Alexandre, Neyret Fabrice
In Galin E. et Poulin P. editors, Eurographics Workshop on Natural Phenomena 2000. ACM/SIGGRAPH, Dublin, Irlande, août 2005. pages 67–72. A.K. Peters, 2005.
Octree Textures on the GPU 
Lefebvre Sylvain, Hornus Samuel, Neyret Fabrice
In Pharr Matt editors GPU Gems 2 - Programming Techniques for High-Performance Graphics and General-Purpose Computation. Chapitre 37 pages 595–613. Addison Wesley, 2005.
Texture Sprites: Texture Elements Splatted on Surfaces 
Lefebvre Sylvain, Hornus Samuel, Neyret Fabrice
In ACM-SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics, I3D. ACM SIGGRAPH, Washington, DC, Etats-Unis, avril 2005. pages 163–170. ACM Press, 2005.
Simulation of Smoke based on Vortex Filament Primitives 
Angelidis Alexis, Neyret Fabrice
In Symposium on Computer Animation, SCA 2005. ACM-SIGGRAPH/EG, Los Angeles, California, Etats-Unis, juillet 2005. pages 87–96. ACM Press, 2005.
Publications 2004
Semi-interactive morphogenesis 
Combaz Jean, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-5302. septembre 2004.
Semi-Interactive Morphogenesis 
Combaz Jean, Neyret Fabrice
In ACM Siggraph / Eurographics Symposium on Computer Animation. août 2004. Poster.
GPU-Based Lighting and Shadowing of Complex Natural Scenes 
Cohen Florent, Decaudin Philippe, Neyret Fabrice
In International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, ACM SIGGRAPH 2004 Posters. Los Angeles, California, Etats-Unis, août 2004. pages 91–91. 2004. DVD-ROM.
All-Purpose Texture Sprites 
Lefebvre Sylvain, Hornus Samuel, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-5209. mai 2004.
Unified Texture Management for Arbitrary Meshes 
Lefebvre Sylvain, Darbon Jerome, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR5210. mai 2004.
MobiNet: a pedagogic platform for Computer Science, Maths and Physics (How to make students love Maths by programming video games) 
Lefebvre Sylvain, Neyret Fabrice, Hornus Samuel, Thollot Joëlle
In Eurographics - Education. Eurographics, Grenoble, France, août 2004. pages . 2004.
Modeling Clouds Shape 
Bouthors Antoine, Neyret Fabrice
In Alexa M. et Galin E. editors, Eurographics (short papers). Grenoble, France, août 2004. pages . 2004.
Rendering Forest Scenes in Real-Time 
Decaudin Philippe, Neyret Fabrice
In Keller A. et Jensen H. .W. editors, 15th Eurographics Workshop on Rendering, Rendering Techniques'04. Norköping, Suède, juin 2004. pages 93–102. Eurographics Association, 2004.
Packing Square Tiles into One Texture 
Decaudin Philippe, Neyret Fabrice
In Alexa M. et Galin E. editors, Eurographics (short papers). Grenoble, France, août 2004. pages 49–52. 2004.
Publications 2003
Coulées de boue et avalanches virtuelles: un outil visuel de communication et de caractérisation pour les risques naturels en montagne 
Laigle Dominique, Naaim Mohamed, Saramito Pierre, Neyret Fabrice, Cani Marie-Paule
Ing. Eau, agri., territoires, 0, 127–136, 2003. Numéro spécial : Risques naturels et aménagement du territoire.
Advected Textures 
Neyret Fabrice
In ACM-SIGGRAPH/EG Symposium on Computer Animation, SCA'03. San Diego, California, Etats-Unis, juillet 2003. pages 147–153. 2003.
Pattern Based Procedural Textures 
Lefebvre Sylvain, Neyret Fabrice
In ACM-SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics, i3D 2003. ACM-SIGGRAPH, Monterey, California, Etats-Unis, avril 2003. pages 203–212. ACM Press, 2003.
Publications 2002
Textures de dilatation pour la génération de plis 
Combaz Jean, Neyret Fabrice
In 15èmes journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 2002. AFIG, Lyon, France, décembre 2002. pages 101–110. 2002.
Représentation des matériaux 
Neyret Fabrice
In Sillion François editors Synthèses d'images géographiques. Information Géographique et Aménagement du Territoire . Chapitre 1 pages 19–55. Hermès, 2002.
Painting Folds using Expansion Textures 
Combaz Jean, Neyret Fabrice
In 10th Pacific Conference on Computer Graphics and Applications, Pacific Graphics 2002. Beijing, Chine, octobre 2002. pages 176–183. IEEE, 2002.
Interactive Animation of Ocean Waves 
Hinsinger Damien, Neyret Fabrice, Cani Marie-Paule
In ACM-SIGGRAPH/EG Symposium on Computer Animation, SCA 2002. San Antonio, Texas, Etats-Unis, juillet 2002. pages 161–166. ACM, 2002.
Synthesizing Bark 
Lefebvre Sylvain, Neyret Fabrice
In Gibson S. et Debevec P. .E. editors, 13th Eurographics Workshop on Rendering Techniques, EGSR'02. Pise, Italie, juin 2002. ACM International Conference Proceeding Series volume 28, pages 105–116. Eurographics Association, 2002.
Realistic Rendering of an Organ Surface in Real-Time for Laparoscopic Surgery Simulation 
Neyret Fabrice, Heiss Raphael, Sénégas Franck
Visual Comput., 18 (3), 135–149, 2002.
Publications 2001
Simulation visuelle de croissance d'écorces 
Lefebvre Sylvain, Neyret Fabrice
In 14èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 2001. AFIG, Limoges, France, novembre 2001. pages 187–197. 2001.
Complexité Naturelle et Synthèse d'Images 
Neyret Fabrice
Habilitation à diriger des recherches, Universit� Joseph Fourier. octobre 2001.
Flow Noise 
Perlin Ken, Neyret Fabrice
In 28th International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, SIGGRAPH 2001, Technical Sketches and Applications. Los Angeles, CA, Etats-Unis, août 2001. pages 187–187. 2001.
Interactive Rendering of Trees with Shading and Shadows 
Meyer Alexandre, Neyret Fabrice, Poulin Pierre
In Gortler S. .J. et Myszkowski K. editors, Eurographics Workshop on Rendering, Rendering Techniques 2001. Londres, Royaume-Uni, juillet 2001. Computer Science pages 183–196. Springer, 2001.
Simulation d'un ruisseau par approches phénoménologiques pour la synthèse d'images 
Dodard Cedric, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA. juin 2001.
Phenomenological Simulation of Brooks 
Neyret Fabrice, Praizelin Nathalie
In Magnenat-Thalmann N. et Thalmann D. editors, Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation, EGCAS 2001. Eurographics, Manchester, Royaume-Uni, septembre 2001. pages 53–64. Springer, 2001.
Publications 2000
Simulation rapide de l'éclairage global 
Granier Xavier, Drettakis George, Walter Bruce
In Thollot J. et Neyret F. editors, 13èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 2000. Grenoble, France, décembre 2000. pages . 2000.
Actes des Journées Françaises d'Informatique Graphique 
Cani M.-P., Hahmann S., Neyret F. et Thollot J. editors. 2000.
Multiscale Shaders for the Efficient Realistic Rendering of Pine-Trees 
Meyer Alexandre, Neyret Fabrice
In Fels S. et Poulin P. editors, Graphics Interface 2000. Canadian Information Processing Society, Montréal, Québec, Canada, mai 2000. pages 137–144. Canadian Human-Computer Communications Society, 2000.
A Phenomenological Shader for the Rendering of Cumulus Clouds 
Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-3947. mai 2000.
Publications 1999
Pattern-Based Texturing Revisited 
Neyret Fabrice, Cani Marie-Paule
In 26th Annual Conference on Computer Graphics, SIGGRAPH '99. Los Angeles, CA, Etats-Unis, août 1999. pages 235–242. ACM, 1999.
Animating Lava Flows 
Stora Dan, Agliati Pierre-Olivier, Cani Marie-Paule, Neyret Fabrice, Gascuel Jean-Dominique
In Mackenzie I. .S. et Stewart J. editors, Graphics Interface, GI'99. Kingston, Ontario, Canada, juin 1999. pages 203–210. Canadian Human-Computer Communications Society, 1999.
Perlin Textures in Real Time Using OpenGL 
Miné Antoine, Neyret Fabrice
Rapport de recherche, INRIA, numéro RR-3713. juin 1999.
Real-time Collision Detection for Virtual Surgery 
Lombardo Jean-Christophe, Cani Marie-Paule, Neyret Fabrice
In Computer Animation 1999, CA'99. Genève, Suisse, mai 1999. pages 82–88. IEEE, 1999.
Publications 1998
Textures volumiques interactives 
Meyer Alexandre, Neyret Fabrice
In 11èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, AFIG 1998. Dunkerque, France. pages 261–270. 1998.
Animation de coulées de lave 
Stora Dan, Agliati Pierre-Olivier, Cani Marie-Paule, Neyret Fabrice
In Journées du groupe de travail Animation et Simulation. pages . 1998.
Interactive Volumetric Textures 
Meyer Alexandre, Neyret Fabrice
In Drettakis G. et Max N. editors, Eurographics Workshop on Rendering, Rendering Techniques 1998. Eurographics, Vienne, Autriche, juin 1998. Computer Science pages 157–168. Springer, 1998.
Modeling, Animating, and Rendering Complex Scenes using Volumetric Textures 
Neyret Fabrice
IEEE Trans. Vis. Comput. Graph., 4 (1), 55–70, 1998.

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